No items found.

6-6-2007 - De stand van zaken bij de jonge duiven


De niet verduisterde jonge duiven pakken het nu prima op. Ze vliegen met "passie" en hebben er schik in. Ze trekken met hoge snelheid weg en willen maar wat graag het hok uit als ze losgelaten worden. Moet natuurlijk ook want de vluchten komen met rasse schreden dichterbij.

\r\n\r\nDe verduisterde jongen voor de zekerheid toch een paar dagen aan de coli kuur gedaan. Ik weet het eigenlijk niet of er nu wel of geen sprake is van coli maar vertrouwen deed ik het niet. De jongen eten trouwens zeer goed en ook de mest is goed. Het enige signaal dat ze afgaven is een verminderde vlieglust en het slecht naar binnen willen lopen. Waarschijnlijk zijn ze binnen een paar dagen weer voldoende scherp en kunnen ze de training hervatten.

\r\n\r\nVan de 9 opgehaalde duiven van de familie Eijerkamp zijn er nog 7 stuks aanwezig. Eén is gepakt door de roofvogel en de ander is volgens mij in de eerste week van het uitwennen al verspeeld.

\r\n\r\nDe jongen van de derde ronde maken het helemaal bont. Zo jong en dan al zo vliegen, het is bijna niet te geloven. Eigenlijk zouden ze nog wel meekunnen met de vluchten denk ik maar aangezien we nog voldoende jongen hebben zullen we dit maar niet doen en ze spelen op de natour.

\r\n\r\nDe doffers staan er ook goed op. De training is redelijk tot goed. Waarbij het met name 's morgens redelijk is en 's avonds goed. Ik denk dat het mede te maken heeft met het zeer donkere weer van 's morgens om 6 uur.

\r\n\r\nDe weersvoorspellingen zijn nog niet direct om van te juichen. Onweerstoringen en regen wordt er met name in Nederland verwacht. Hopelijk dat Frankrijk en België goed weer hebben zodat we een mooie fondvlucht tegemoet kunnen zien.

\r\n\r\nWoensdag avond besloten om niet meer dan 10 duiven te spelen voor Orleans. We vertrouwen de weersvooruitzichten totaal niet en er moet met beleid gespeeld worden. Temeer omdat er volgende week al weer op donderdag ingekorfd moet worden voor St.Quentin, ook al een vlucht van ruim 400 km.

<<< Terug